Este o perioadă aglomerată în mai toate aeroporturile din lume. Au fost mii de zboruri anulate sau amânate în ultimele luni, astfel că specialiștii vin cu câteva sfaturi prețioase pentru oamenii care urmează să călătorească cu avionul.
În primul rând, este bine de menționat faptul că zborurile de dimineață sunt cele care au cea mai mică probabilitate să întârzie sau să fie anulate. Problemele apar, în general, în a doua parte a zilei.
1. Asigurați-vă că ajungeți la timp în aeroport, cu trei ore înainte. Este indicat ca zborul să fie programat cu o zi înainte de evenimentul important pentru care mergeți, ca să vă asigurați că nu îl veți rata. Există posibilitatea să apară întârzieri sau ca zborul să se anuleze și să fiți nevoiți să plecați cu următorul zbor în direcția dorită.
2. Nu plecați peste hotare fără o asigurare de călătorie. Specialiștii recomandă să căutați zboruri directe către zona în care călătoriți. Astfel nu veți sta cu griji cu privire la zborul următor, de după o eventuală escală. Dacă există escală, este important să nu rezervați cel mai apropiat zbor de după deoarece există posibilitatea să pierdeți avionul. O escală de o oră nu este suficientă, ci de la trei ore în sus este indicat.
3. Cumpărați bilete pentru zboruri programate devreme. Primele zboruri dintr-o zi sunt cele care se anulează foarte rar. Aglomerația apare, în general, în a doua parte a zilei. Dacă zborul de dimineață va fi anulat, aveți astfel mai multe opțiuni pentru alte zboruri de după amiază.
4. Asigurați-vă că aveți descărcată aplicația companiei aeriene de la care ați cumpărat biletele. Veți găsi informații foarte importante acolo și puteți urmări bagajul, avionul și, în unele cazuri, dacă sunt probleme cu zborul respectiv. Aplicația vă poate ghida și în rezervarea unui nou zbor, în cazul în care primul a fost anulat.
Ramona Colea, CEO al unei companii specializate în drepturile pasagerilor de avion, a explicat ce este de făcut atunci când apare situația de “overbooking”.
“La overbooking, foarte important este ca pasagerul să primească formular de refuz de îmbarcare. Compania aeriană nu va spune niciodată că e vorba de overbooking. Aşa se cheamă formularul pe care pasagerul trebuie să îl solicite. Nu pleacă de acolo nici cu promisiunea că va fi căutat de cei de la compania aeriană. Sub nicio formă nu trebuie să plece fără formular. Ştiu că e dificil, pentru că de multe ori pasagerii nu ştiu la cine să se raporteze. Se ajunge la tot felul de situaţii în care pasagerul ne cere să luăm imaginile de pe camerele din aeroport ca să dovedim că a vorbit cu cineva. Dar asta nu se poate face!”, a spus ea, potrivit antena3.ro.