Se încheie perioada de trei luni în care oamenii mai puteau folosi actele expirate în timpul stării de alertă. Autoritățile au anunțat că toate actele expirate atunci mai pot fi folosite până pe data de 6 iunie.
Persoanele care au acte expirate în timpul stării de alertă trebuie să se adreseze cât mai repede autorităților. Sunt nevoite să schimbe actele respective cu documente cu un nou termen de valabilitate.
Autoritățile au ales să prelungească termenul cu trei luni atunci când starea de alertă a încetat. Acest lucru a fost decis pentru a evita aglomerația din sediile autorităților unde se solicită schimbarea actelor expirate. Persoanele ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022.
Autoritățile recomandă ca oamenii să își facă programare online pentru schimbarea actelor. Astfel va putea fi evitată aglomerația în sediile respective.
„Invităm cetăţenii să se informeze cu privire la programul de activitate al serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea informaţiilor existente pe website-urile primăriilor în subordinea cărora aceste servicii publice funcţionează.
Pentru evitarea prezentării în acelaşi timp a unui număr mare de cetăţeni la sediile serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, recomandăm accesarea, acolo unde acestea există, a platformelor de programare online sau telefonice pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 de zile, începând cu data de 9 martie”, a spus Aurel-Cătălin Giulescu, potrivit antena3.ro.
Potrivit directorului Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, în prezent se mai află în circulaţie 387.000 de cărţi de identitate expirate. Acestea se eliberează cu o valabilitate nouă în termen de 30 de zile.
„Termenul de eliberare a cărţii de identitate este de 30 de zile cu posibilitatea prelungirii acestui termen de către şeful Serviciului Public Comunitar în situaţii justificate cu încă 15 zile. Pentru situaţii de excepţie, în baza unor cereri adresate şefilor serviciilor publice comunitare, acest termen poate fi redus tocmai pentru a răspunde necesităţilor pe care cetăţenii le pot avea. Actul de identitate prezent se lasă în posesia titularului până la eliberarea noului document de identitate”, a mai spus Aurel-Cătălin Giulescu.