Facturile la energie electrică pe care le primesc consumatorii casnici pot ascunde o capcană. Unora dintre clienți li se întâmplă să primească două facturi după ce și-au schimbat furnizorul de curent. Care este capcana de pe facturile la energie care te poate lăsa fără bani. Verifică acest aspect înainte să o achiți.
Românii care și-au schimbat furnizorul de energie electrică în ultimul an pot avea surpriza să aibă în continuare două contracte active. Astfel, clienții primesc două facturi, însă nu trebuie să le plătească pe amândouă. Înainte de a achita factura, românii care și-au schimbat contractele trebuie să verifice pe site-ul Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) dacă au două contracte valabile sau unul singur.
Atunci când schimbi furnizorul de energie, există posibilitatea ca facturile de la noul furnizor să vină cu întârziere chiar și de câteva luni, pentru că sunt multe informații care trebuie să fie transferate în sistem.
Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie din România (AFEER), le recomandă celor care și-au schimbat contractul să nu mai achite facturile emise de vechiul furnizor, pentru că este posibil să plătească de două ori pentru același consum.
Vechiul furnizor este obligat să transmită noului furnizor sumele restante, iar acestea vor apărea pe facturile de la furnizorul cu care aveți contract în prezent. Președintele AFEER spune că, în cazul în care primești facturi de la doi furnizori de energie, după ce ai semnat deja noul contract, este vorba despre o eroare.
„Înțeleg că la noul furnizor a trecut din luna octombrie a anului trecut, sunt mai multe luni și în cazul în care ați trecut la un nou furnizor de mai multe luni și ați primit facturi și de la noul și de la vechiul furnizor atunci este o problemă și trebuie să luați legătura cu furnizorul respectiv”, a precizat Urluescu, pentru Antena 3 CNN.
Ce este de făcut în cazul în care clienții primesc o factură cu sold în minus de la vechiul furnizor? Practic, acea sumă provine de la o cantitate de energie plătită în plus de consumatorul respectiv. Diferența este dată de indexul estimat și de cel citit. Suma aferentă nu ar trebui să se piardă, iar vechiul furnizor este obligat să returneze banii clientului.
„Trebuie să atrag atenția, chiar dacă nu schimbați furnizorul și furnizorul actual vă transmite o factură cu o sumă negativă mai mare de 100 de lei, acesta este obligat în cazul în care dumneavoastră cereți să vă transfere suma în contul în care doriți dumneavoastră”, a mai adăugat specialistul.