Românii aflați în categoriile vulnerabile vor beneficia în acest an de un ajutor de la stat pentru plata facturilor. Ajutorul vine sub forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti, integral sau parțial, facturile la energie. Sprijinul este în valoare totală de 1.400 de lei, acordat în două tranșe. Iată ce reprezintă mai exact cardul de energie 2023, când intră banii și cine sunt persoanele care vor beneficia de ajutor.
Românii cu venituri mici vor primi voucherele în valoare totală de 1.400 de lei în două tranșe: 700 de lei în februarie pentru perioada 1 ianuarie 2023 – 30 iunie 2023 și alți 700 lei plătiți în septembrie pentru perioada 1 iulie 2023 – 31 decembrie 2023.
Potrivit ministrului Investițiilor, termenul limită pentru virarea banilor din prima tranșă este 20 februarie. Marcel Boloș a menționat, de asemenea, că plățile vor fi făcute prin cititoare optice, dispozitive cu care vor fi dotați poștașii. Așadar, românii nu vor mai trebui să se înghesuie la cozi interminabile la oficiile poștale pentru plata facturilor.
„Sunt peste 7.200 de cititoare optice pentru care este în curs de încheiere contractul de achiziţie, termenul de livrare este de 20 de zile. Deci practic tot ce înseamnă echipamentele necesare pentru ca această citire a facturilor să aibă loc direct de către poştaşi şi să nu mai avem nevoie ca beneficiarul să meargă la oficiul poştal. E nedrept să creăm cozi la oficiile poştale. Am gândit în detaliu aceste mecanisme pentru ca oamenii să aibă acces la bani”, a afirmat ministrul.
Românii care vor beneficia de acest sprijin sunt:
Dacă la un loc de consum domiciliază mai mulți beneficiari, sprijinul se acordă o singură dată per loc de consum, iar pe card vor fi scrise numele tuturor beneficiarilor care au aceeași adresă de domiciliu.
De asemena, trebuie menționat faptul că factura poate să fie pe un alt nume decât cel al beneficiarului care locuiește la adresă. Totodată, adresa locului de consum trebuie să coincidă cu domiciliul beneficiarului sau domiciliul declarat al acestuia.
Acest document, necesar persoanelor care vor să beneficieze de ajutor, este emis de asociația de proprietari. Cu ajutorul lui se certifică datoria curentă sau restantă a beneficiarului față de asociație, rezultată din furnizarea de energie termică în sistem centralizat.
Completarea acestor documente revine în sarcina administratorilor de blocuri.
După ce primesc certificatul de validare, vor trebui să îl prezinte poștașului împreună cu cartea de identitate și cardul de energie, în vederea achitării facturii la energia termică.
Acest document va fi eliberat în două exemplare. Unul dintre ele va fi păstrat la asociația de proprietari, iar celălalt la Poșta Română.
Citește și: „Se prelungește valabilitatea tichetelor sociale și în 2023. Când se vor alimenta cardurile prima dată”