Denis Matroș a descoperit platforma TikTok acum 5 ani, iar în prezent a devenit unul dintre cei mai urmăriți creatori de conținut. Cu o comunitate de peste 550.000 de urmăritori. Dacă pentru unii este un hobby, Denis mărturisește în exclusivitate pentru EGO.ro că pentru el este o profesie și că este remunerat pentru conținutul pe care îl crează pe această platformă.
Dacă „veteranii” din social media și vorbim aici de Instagram și Facebook au ajuns la niște tarife destul de mari pentru România doar pentru a promova un produs, atunci când vorbim de Tik Tok, onorariile stau puțin mai diferit. Ne-o spune chiar Denis Matroș, care este creator de conținut, influencer și Social Media Specialist. A renunțat la cursurile Politehnicii unde intrase la Inginerie Econonimică Industrială și s-a dedicat platformei în mediul online. De-a lungul timpului a reușit să strângă o adevărată comunitate și printre clienții săi se numără și celebrele festivaluri Untold și Neversea. Tiktokerul mărturisește că se poate trăi decent în România din această profesie.
”Fiecare influencer are comisioane diferite pentru că totul depinde de numărul de urmăritori, de brandul care dorește să promoveze pe contul lui un anumit tip de conținut. Nu pot estima o medie, un clip la un influencer poate costa 500 de euro, în timp ce la altul poate fi 1000 de euro. Dar sunt mulți factori care contribuie la acest cost. Pentru că un influencer bun are în spate o adevărată echipă de management și costurile finale sunt altele după ce plătește colaboratorii, taxele. Dar se poate trăi decent în România din această profesie, dacă ești serios, constant și profesionist”, a declarat Denis Matroș.
Citește și: Câți bani câștigă Eva Măruță din TikTok. Suma uluitoare pe care o încasează la doar 7 ani
Dat fiind faptul că din ce în ce mai mulți tineri vor să se îndrepte către această zonă și să facă o carieră din asta, Denis are și câteva sfaturi pentru cei care sunt la început de drum sau pur și simplu se gândesc să se îndrepte către o astfel de carieră.
”Pentru început nu este nevoie de investiții foarte mari, sunt suficiente un telefon decent și un ring light, care nu este scump. Cine își dorește să devină un influencer de succes, care să ofere un conținut de calitate, are nevoie de niște investiții care nu sunt foarte mici. Sfatul meu pentru cei care își doresc o astfel de carieră e să înceapă cu investiții mici, să pornească la drum cu pași mici.
Când vor începe să câștige bani din ceea ce fac, pot reinvesti astfel încât să ofere conținut din ce în ce mai bun calitativ. Recent am deschis Academia de TikTok, o școală pentru cei care doresc să învețe din experiența mea. Este mai mult decât un curs, este o platformă de unde poți învăța cum să ai succes pe TikTok și să faci bani”, a subliniat Denis, care a vrut să evidențieze faptul că mediul online nu are doar părțile lui pozitive, ci că un influencer poate avea parte și de multe critici.
Citește și: Ce a pățit Dana Săvuică după ce și-a făcut cont pe TikTok: “Groaznic!” VIDEO EXCLUSIV
”Recomand fiecărui creator de conținut: dacă este ceva constructiv și bun trebuie luat în considerare și putem învăța din acel comentariu, însă dacă este cu limbaj licențios și lipsit de respect nu trebuie analizat, ci pur și simplu șters sau blocat utilizatorul respectiv. Nu poți încerca să comunici cu astfel de personaje, este pierdere de timp și nu ajută cu nimic”, a mai completat Denis Matroș pentru EGO.ro.