Cu siguranță ați remarcat diverse simboluri de pe eticheta produselor din comerț. De obicei, le privim ca pe o parte a designului ambalajului și nu le acordăm prea mare atenție, dar ele conțin informații importante. Așadar, astăzi vă vom dezvălui semnificația cercurilor colorate de pe produsele alimentare din Lidl.
Designul și culoarea ambalajelor pot dezvălui multe despre un produs. De exemplu, culoarea unei pungi de M&Ms poate oferi indicii despre tipul de alune din interior, fie ele normale, crocante sau cu caramel, în timp ce capacul de la o sticlă de Coca-Cola poate transmite un mesaj distinct.
Citește și: Cât timp rezistă un iaurt desfăcut în frigider. Mulți români fac greșeala
Dacă ai observat vreodată informațiile de pe partea din spate a unui ambalaj alimentar, cu siguranță ai văzut că sunt pline de detalii, cum ar fi povestea brandului, datele nutriționale, lista de ingrediente și așa mai departe.
Ei bine, pe lângă aceste aspecte, pe spatele majorității ambalajelor alimentare pot fi găsite câteva cercuri colorate care par a forma un fel de limbaj secret. Cu toate acestea, aceste forme nu sunt acolo pentru a transmite informații consumatorilor, ci mai degrabă pentru a fi utilizate de către specialiștii în tipografie și producție.
Cercurile colorate care se regăsesc pe ambalajele produselor alimentare pot avea o varietate de nuanțe, precum roz, galben, albastru, negru, portocaliu, violet sau verde, în diverse grade de intensitate a culorii.
De fapt, aceste forme colorate sunt cunoscute ca „blocuri de culoare pentru imprimantă” sau „patch-uri de control al procesului,” și sunt plasate pe ambalaj pentru a asista echipa de producție și tipărire în procesul de imprimare.
Vezi și: De unde provin produsele Pilos de la Lidl. Mulți le cumpără, dar puțini cunosc acest detaliu
Meg Schiraldi, un expert în domeniul tipografiei, a oferit mai multe detalii cu privire la semnificația acestor cercuri colorate. El a afirmat că tehnicienii utilizează aceste elemente pentru a verifica corectitudinea culorii și calității cernelii de imprimare.
De asemenea, ei compară culoarea de pe ambalaj cu cea standard a brandului, folosită pe cutiile tipărite la nivel global, asigurându-se astfel de consistența culorilor mărcii.
Te poate interesa și: Nu mai arunca la gunoi cutiile de pantofi. 12 moduri extraordinare prin care le poți utiliza în casă și grădină
„Majoritatea imprimantelor folosesc doar patru culori: cyan (albastru-verde), galben, magenta și negru. Dar unele imprimante au culori suplimentare, cum ar fi portocaliu, verde și violet. Acest lucru le ajută să se potrivească cu culori dificile, cum ar fi portocaliu Home Depot și violet FedEx.
Acesta este motivul pentru care este posibil să vedeți mai multe cercuri imprimate pe unele pachete – trebuie să verifice fiecare culoare de cerneală!”
Cercurile colorate de pe ambalajele alimentare ajută tipografii să potrivească culorile atunci când tipăresc ambalaje alimentare și să păstreze consecvența mărcii în întreaga lume.”, a spus Meg Schiraldi.