Cum arată viitorul creatorilor de conținut și ce schimbări a adus pandemia. Mih Lovin, fondatorul unei agenții de influenceri: „Va fi o eră nouă” EXCLUSIV

Mih Lovin: ”Este vorba de o lume a creatorilor, a oamenilor speciali și a orgoliilor hrănite din likes și mesaje de apreciere”
Cum arată viitorul creatorilor de conținut și ce schimbări a adus pandemia. Mih Lovin, fondatorul unei agenții de influenceri: „Va fi o eră nouă” EXCLUSIV

Mih Lovin, fondatorul unei agenții de influenceri, ne-a vorbit despre secretele mediului digital, explicând cât timp pot rămâne pe piață creatorii de conținut. Acesta a dezvăluit, în exclusivitate pentru Ego.ro, cum a schimbat pandemia rețelele sociale și care sunt următorii pași atunci când vine vorba despre domeniul inedit din zilele noastre. Se pare că urmează o nouă eră online, în care mulți vor putea să devină cunoscuți.

Mih Lovin: „Cred că e posibil să fii relevant ani de zile, poate o carieră întreagă, cu o singură condiție”

Mih Lovin a explicat că multă lume își va îndrepta atenția, în cel mai scurt timp, către live-urile realizate pe TikTok. De asemenea, el a punctat cum poate ajunge un creator de conținut să lucreze cu o agenție, dar și cum influencerii pot să rămână în atenția publicului pentru cât mai mult timp.

Ego.ro: Bună! Stiu că te ocupi de un domeniu inedit, așa că mi-aș dori să-mi cum este să lucrezi cu toți cei care se ocupă de conținutul de pe social media.

Mih Lovin: Rolul meu în agenție începe cu task-ul de a identifica și apoi recruta oameni cu potențial. Este acțiunea pe care mereu am făcut-o chiar eu. Apoi acela de a mă asigura că oamenii din echipa principală (deci managerii creatorilor) sunt hands on și la zi cu toate contextele. Apoi că există o echipa de PR care e focusată pe media training și apariții în zonele de evenimente sociale și media outlets. În esență, rolul meu este de a ține ecosistemul alimentat și cu mindsetul de growth, oportunități, networking. Cred în puterea de „compounding” a tot ceea ce facem.

„Ca influencer trebuie să fii mereu pe un trend de creștere”

Știu că trăim într-o eră digitală, dar nu se lovește toată lumea de remarca „trebuie să îți găsești un loc de muncă stabil”? Din perspectiva unui fondator de agenție de influencers, cam cât crezi ca poate să rămână un creator de conținut pe piață, ca să zic așa?

Mih Lovin: Creatorii vor rămâne în jocuri și în piață atât timp cât nu doar vor „dori” să rămână în top, ci și vor face schimbări active în sensul ăsta. Cumva social media e „coded” cât să fie mereu dictată de algoritmi, iar algoritmii să fie influențați de cei care interacționează cu conținutul. Pare greu, la început, dar se învață și devine chiar predictibil. Ca influencer trebuie să fii mereu pe un trend de creștere, de hype, și de multe ori asta înseamnă să dai refresh audienței, să aduci oameni noi cu demografic nou în audiența ta, dublată de faptul că nu trebuie să îi pierzi pe cei care te urmăresc deja. Cred că e posibil să fii relevant ani de zile, poate o carieră întreagă, cu o singură condiție: să nu stagnezi mai niciodată. Stagnarea în social media înseamnă de fapt regres.

Mih Lovin, fondatorul unei agenții de influenceri, ne-a vorbit despre secretele mediului digital
Influenceri

Cum live-urile vor schimba jocul din mediul digital

Cam la ce ne putem aștepta de la viitor? Cu ce ar trebui să vină creatorii de conținut pentru a se menține în atenția urmăritorilor?

Mih Lovin: Cu orice conținut care îi expune și mai mult în fața audienței, îi face mai umani și mai abordabili. Așa cum social media a făcut să dispară paparazzii, așa cum story-urile din Instagram au dat oamenilor acces în cele mai intime și „acasă” momente ale influencerilor, așa cum TikTok-ul le-a permis audiențelor să se aștepte să primească extra entertainment de la creatori, așa și în viitor cred că ruta cea mai intrusivă va fi cea de viitor, și în cazul de față acesta va fi live-ul. Cred că engagementul de pe live va depăși engagementul din wall posts sau reacțiile din stories. Va fi o eră nouă în care încă o dată, unii deja established vor pierde trenul și alții încă la început de drum se vor ridica fulminant.

Aș vrea să știu dacă pandemia a schimbat puțin rețelele de socializare si industria de influencers marketing.

Mih Lovin: Dap, sigur că da. În primul rând a facilitat creșterea celor care postau video. Celor care postau frecvent, celor care apelau la rețele noi nu de socializare, ci de entertainment cum e TikTok. Pandemia, oricât de negativă a fost ca și context, a accelerat adopția TikTok, adopția influencer marketingului și ridicarea unui nou val de content creatori, care efectiv au reach superior celor din generația Instagram sau Youtube.

„Creatorii se ajută între ei, pentru a devia trafic de la unul la altul”

Există competitivitate în această industrie, între agenții, între creatorii de conținut?

Mih Lovin: Aș vrea să pot zice că nu există, dar m-aș minți și pe mine. Este vorba totuși de o lume a creatorilor, a oamenilor speciali și a orgoliilor hrănite din likes și mesaje de apreciere. Implicit, mai presus de toate, și a banilor. Creatorii se ajută între ei, pentru a devia trafic de la unul la altul, noi ca agenție dăm proiecte și oportunități de business și creatorilor din alte agenții decât agenția noastră Squad, dacă nevoia o cere. Deci propunem colaborarea și cooperarea. Primim mai puțin decât dăm, dar poate și asta spune că am putea scala mai mult propria noastră structură sau putem gândi un plan de conectivitate cu ceilalți stakeholderi din piață. Cei care au norocul să înțeleagă au și responsabilitatea să încerce cel puțin să level-up the market.

Ca influencer trebuie să fii mereu pe un trend de creștere
Ca influencer trebuie să fii mereu pe un trend de creștere

“Este mult mai simplu să crești mergând pe o audiență mică din punct de vedere al vârstei”

Ai in portofoliu diferiți influencers și ești în domeniu de mulți ani. Cam la ce vârstă se poate ajunge cât mai ușor la succes? Sunt creatorii de conținut aflați la o vârstă fragedă mai urmăriți decât cei care au trecut peste 25 de ani?

Mih Lovin: Este mult mai simplu să crești mergând pe o audiență mică din punct de vedere al vârstei. Este ușor când ai maturitatea de marketing să poți înțelege să crești comunități tinere pe care le formezi de la zero. În timp, acele comunități tinere vor deveni comunități tot mai mature, deci nu ne ducem acolo unde este pucul, ci acolo unde urmează să fie. E o referință din hokey, dar nu ne grăbim să fim acum peste tot, creștem logic înspre acolo. Time will tell…

Acest domeniu încă nu este complet șlefuit, astfel că vreau să te întreb: este greu să lucrezi cu creatorii de conținut?

Mih Lovin: Agenția noastră de influencers, deși aparent e în industria marketingului și în zona de talent management, în esențe este un business de HR, de resurse umane, de life și business coaching. Practic de terapie pentru viață și de advising permanent. Toți oamenii din SQUAD sunt creatori care înainte de a fi în comunitate nu aveau poate nici traficul, nici legitimitatea, nici validarea publică extra propria comunitate și nici banii de acum. Schimbarea masivă în termen scurt e greu de gestionat, mai ales pentru cei sub 25 de ani. De reținut că majoritatea dintre aceștia nu au fost susținuți de părinți sau dacă părinții au intervenit, au intervenit nu în cele mai long term wise maniere. Deci da, este greu să lucrezi cu influencerii, dar dacă reușești să faci o schimbare ea are implicații mari nu doar pentru creator, ci pentru toți cei care îl urmăresc. Și asta cred că face totul mai meaningful.

Cum poți să ajungi într-o agenție de influenceri

Cum poate un creator de conținut să intre in portofoliul Squad Influencers și cum îi alegeți voi?

Mih Lovin: În primul rând să fie bun, să aibă audiență și să se vadă asta în reacții, views, comments. Conținutul creatorului să fie unul de nișă sau generalist, dar abordat într-o manieră inedită. Aș zice că omul trebuie să fie special, să fie chiar personaj. De aici putem prelua noi să facem growth mai departe, dar se lucrează totuși cu „materialul clientului”, deci cu doza proprie de personalitate a fiecăruia.

Cum a luat naștere conceptul de Casa TikTok? Ce învață, mai exact, creatorii de conținut acolo?

Mih Lovin: L-am creat din nevoia de a face chiar educație, nu doar pentru oamenii noștri din Squad, ci pentru piața de influencers și TikTok. La Casa TikTok locuiesc creatorii din Squad, dar sunt invitați și clienți, parteneri, branduri care îi descoperă pe creatori. Împreună stabilim proiecte, rute, strategii, testăm și validăm direcții noi de comunicare și business. E un context relaxat care permite o altfel de abordare și implicit un more meaningful networking cu end point concret transformational pentru oameni și business growth pentru cariera creatorilor prezenți la event.

„Mă aștept ca engagement-ul pe live-uri să fie noul item din monitorizările agențiilor”

Ai pariat acum câțiva ani pe TikTok. Care e următorul pariu? Pe ce platformă/produs?

Mih Lovin: De când pariam pe TikTok și dezvoltăm comunitatea în perioada de pre pandemic, deja eram cu ochii pe blockchain, crypto, NFTS.  Înțelegeam suficient de logic ideea de metavers dinainate să îl pomenească Meta, am dezvoltat proiecte de AR, VR, metahumans. Cred că web 3 e unul din conceptele interesante care vor urma și văd în gaming o metodă de on-ramp pentru blockchain și o formă masivă de entertainment. Dar până atunci, dacă e să ne legăm strict de social media și de ceva declinat din realitatea momentului, cred că short- term, live-ul pe TikTok va avea o putere exponențială. Mă aștept ca engagement-ul pe live-uri să fie noul item din monitorizările agențiilor și live commerce-ul un nou mod de entertainment shopping.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *