O vacanță mult-dorită, planificată din timp, se poate transforma într-un coșmar dacă ai parte de ghinion. Se poate întâmpla să ți se anuleze zborul sau să îți fie rătăcit bagajul, situații în care starea de spirit se strică imediat. Din fericire, există soluții pentru a recupera pagubele. Raluca Barbu, director de marketing al unei importante agenții de turism de la noi, explică în emisiunea Ego Life cum obții despăgubiri dacă ți se pierd bagajele sau ți se anulează zborul.
Toți turiștii care călătoresc cu avionul au dreptul la anumite despăgubiri, în situații excepționale. În cazul în care compania aeriană anulează zborul, clienții își pot recupera banii pe bilete, în baza unei asigurări de călătorie. La fel se întâmplă și în cazul bagajelor rătăcite. Raluca Barbu, director de marketing la o agenție de turism, este invitata Danei Săvuică în emisiunea Ego Life de luni, 23 ianuarie. Aceasta explică ce pași trebuie urmați în cazul în care ne confruntăm cu una dintre aceste situații neplăcute.
„Există mai multe feluri în care noi putem obține o despăgubire în acest caz (n.r. zbor anulat). În cazul în care avem asigurări… noi avem niște asigurări de călătorie întocmite înainte de plecare care acoperă și asta, nu sunt numai medicale. Acoperă atât zona de bagaj, cât și zona de anulare de zbor. Apoi, mai este o despăgubire pe care o poți cere direct companiei aeriene, pe care eu o recomand în cazul de față. Și mai sunt diferite site-uri care se oferă să facă tot acest demers, în loc să completezi tu pe site-ul companiei, fac ei acest lucru, deschid ei dosarul de daună.”, a explicat Raluca Barbu.
Raluca Barbu recomandă ca, atunci când călătorim, să folosim un tracker pentru valiză. Acest dispozitiv ne arată în timp real unde se află bagajul nostru. Dacă trolerul a fost luat din greșeală de un alt turist, vom vedea unde a ajuns și îl vom putea recupera mai ușor. De asemenea, aceasta recomandă ca atunci când facem bagajul să punem toate lucrurile de valoare în bagajul de mână. În acest fel ne asigurăm că nu pierdem lucrurile importante, în cazul în care bagajul de cală se rătăcește.
„Trebuie să avem foarte mare grijă la modul în care ne pregătim trolerele de călătorie. Eu am avut noroc că în trolerul de mână am avut lucrurile cele mai valoroase: am pus bijuterii, am pus laptop, telefon, gențile și item-urile mai scumpe. Eu recomand ca atunci când se pleacă pe o destinație mai lungă, în care schimbăm ținuta, de exemplu, să avem haine de schimb, pentru că atunci când ajungem, bagajul ajunge a doua zi. Vei avea nevoie de obiecte pentru un minim confort. E foarte bine ca în bagajul de mână să avem lucruri valoroase, niciodată la cală. Și cele care reprezintă strictul necesar.”, spune Raluca Barbu.
„Revenind la zona de claim, se poate face la compania aeriană sau prin intermediul acelor brokeri care, contra unui comision, care ajunge undeva la 30%, pot face acest lucru pentru cei care doresc această despăgubire. Variante există, deja este un drum bătătorit. Banii ajung la persoana care-i cere, în baza dosarului de daună. Dar tot acest proces vine cu un disconfort, de la simplul fapt că renunți la lucrurile la care țineai atât de mult și pe care le aveai în acel bagaj în condițiile în care îl pierzi.”, a mai spus Raluca Barbu.
Acestea, dar și multe alte subiecte interesante și trucuri cu privire la organizarea vacanțelor, puteți afla urmărind ediția a 45-a a emisiunii Ego Life, care se va difuza, luni, 23 ianuarie, de la ora 21:00 pe pagina www.ego.ro, sau pe canalul de YouTube al emisiunii.