Moda și machiajul au evoluat foarte mult de-a lungul ultimului secol, iar acest lucru se poate observa de la o decadă la alta. În urmă cu 100 de ani, atât idealul de frumusețe, cât și hainele, coafurile și machiajul care se purtau erau complet diferite față de ce vedem în prezent. Cum se machiau femeile în urmă cu 100 de ani și ce curente erau la modă în anii ’20.
După Primul Război Mondial, lumea a cunoscut o mulțime de schimbări, atât economice, politice și sociale, cât și culturale. Anii ’20 sunt emblematici pentru moda secolului trecut, iar standardele de frumusețe feminină au cunoscut schimbări radicale în perioada interbelică.
În Franța, curentul s-a numit la garçonne, în Marea Britanie și America flapper, însă esența era aceeași: femeia tinde spre modernitate, iar în modă are loc un manifest. În ceea ce privește vestimentația, dispar rochiile feminine, corsetele și toate piesele vestimentare care pun în valoare silueta și formele corpului. Încep să se poarte rochiile tip maiou, cu croială dreaptă, care nu avantajează silueta.
De asemenea, femeile încep să poarte din ce în ce mai mult rochii și fuste care le lasă gambele la vedere. Doamnele fac din ce în ce mai mult sport, practică înotul, tenisul și golful și au siluete atletice. Încep să poarte pantaloni, lucru care până atunci nu era acceptabil.
Manifestul la adresa feminității este evident nu doar în modă, ci și în materie de machiaj și coafură. Femeile renunță la părul lung și se tund scurt, încep să se poarte tunsorile bob, din ce în ce mai îndrăznețe. Doamnele optează pentru accesorii extravagante pe care le poartă pe cap, mai ales la petreceri.
În ceea ce privește machiajul, nimic nu este prea mult sau interzis. Se poartă sprâncenele subțiri, bine conturate. Machiajul ochilor este unul puternic, de fiecare dată. Culori precum negru sau gri predomină pentru a accentua privirea. Nici buzele nu sunt lăsate mai prejos: rujul roșu, cel burgundiu sau culorile închise sunt alese din ce în ce mai des pentru a completa machiajul.
Se poartă accesoriile masive, care completează look-ul și oferă un aspect îndrăzneț. De asemenea, femeile încep să fumeze în public și participă din ce în ce mai des la petreceri unde se ascultă jazz.
Dacă în perioada antebelică aveau acces la produse de machiaj doar femeile din înalta societate, începând cu anii ’20, rujurile, fardurile de pleoape și pudrele de față devin din ce în ce mai accesibile tuturor femeilor.
Primul ruj comercializat în tub, în forma în care îl știm astăzi, a fost lansat pe piață în anul 1920, de către Helena Rubinstein. Acesta se numea Valaz Lip-Listre și era un produs accesibil pentru vremea respectivă. Primul ruj fusese lansat în anul 1884, în Franța, însă nu era sub formă de tub. Acesta venea într-o cutie care avea un mecanism cu piston, ce permitea utilizarea produsului în totalitate.