Lidl, Kaufland și Ikea se numărau printre retailerii care ofereau posibilitatea clienților cu mașini electrice să își încarce bateriile autoevehiculelor cât timp se aflau la cumpărături. Din septembrie anul trecut însă, cele două companii care aparțin grupului Schwarz au sistat acest serviciu în România. Aceeași decizie a fost luată în mai multe țări din Europa. În plus, și compania suedeză de mobilă a adoptat aceeași măsură. Acum, însă, Lidl revine și deschide stații de încărcare cu bani, în Franța.
Criza energetică și scumpirea alarmantă a electricității au determinat retaileri mari, precum Lidl, Kaufland sau Ikea să ia decizii driastice. Una dintre ele este sistarea serviciului de încărcare a mașinilor electrice.
Măsura vizează mai multe țări din Europa, printre care și România. La noi, din septembrie anul trecut, clienții Lidl și Kaufland nu mai au posibilitatea de a-și încărca autovehiculele care funcționează cu energie electrică la stațiile din parcările magazinelor.
În Franța, Lidl a decis însă să schimbe strategia și a început să construiască o rețea proprie de stații de încărcare low-cost, dar ultrarapide, informează newsweek.ro. Puterea de încărcarea la o astfel de stație este cuprinsă între 22 kW și 360 kW.
La finalul anului trecut, pe întreg teritoriul Franței, Lidl înființase deje nu mai puțin de 13 stații cu putere de 22 kW, 180 kW și 360 kW, fiind unele dintre cele mai performante „pompe” de încărcare electrică pentru autovehicule.
Nu multe mașini existente la momentul actual pe șoselele din Europa pot fi încărcate cu până la 360 kWh. Proprietarii unor astfel de mașini pot încărca bateriile mașinilor, până la 300 de kilometri de autonomie, în doar 10-20 de minute.
Citește și: „Unde se fabrică brânza de vacă Pilos de la Lidl. Sigur nu ai observat acest detaliu până acum pe etichetă”
Costul încărcării mașinilor la stațiile low-cost, dar ultra-rapide, din parcările magazinelor Lidl situate pe teritoriul Franței diferă în funcție de puterea de încărcare.
În comparație, rețeaua de stații Ionity din Franța oferă un tarif de 0,79 euro/kWh pentru o încărcare la 350 kW, în timp ce Electra afișează un preț ceva mai atractiv, de 0,44 euro/kWh pentru un terminal care livrează 300 kW, relatează turbo.fr.
În prezent, cele două lanțuri de magazine numără aproximativ 1.300 de stații de încărcare. Explozia de pe piața mașinilor electrice poate fi observată și în urma utilizării acestui tip de stații, după cum a transmis Grupul Schwarz. În urmă cu trei ani, aproximativ 4 mașini își încărcau zilnic bateriile în parcările din Lidl și aproximativ 9 mașini în parcările din Kaufland. În 2021, aceste cifre s-au dublat.
Citește și: „Cele 8 produse de la Lidl care sunt printre cele mai bune din lume”