Dacă ești fan al celebrului retailer german Lidl, cu siguranță ești familiarizat cu brandul propriu Pilos. Sub această denumire, compania comercializeză produse lactate. Dar știi de unde provine de fapt untul Pilos? Vei fi uimit de răspuns.
Lidl, liderul pieței locale de comerț alimentar după cifra de afaceri, comercializează 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor sub marcă proprie. De la sfârșitul anului trecut, retailerul german a început să imprime pe etichete atât numele producătorului cât și țara de proveniență. Decizia vine ca urmare a unei directive a Parlamentului European.
„Regulamentul (UE) 1169/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului (privind informarea consumatorului cu privire la produsele alimentare – n.r.) prevede ca pe ambalaj să fie scris ori „produs în România pentru compania X” şi adresa procesatorului ori „produs de compania Y”, a explicat pentru ZF Paul Anghel, directorul general al ANPC.
Cu o politică bazată pe prețuri competitive și diversificarea produselor, Lidl a reușit să crească numărul vânzărilor de la an la an. Iar printre cele mai vândute se numără brânza, untul, laptele și cașcavalul regăsite sub marca Pilos.
Românii care frecventează acest lanț de magazine aleg să le cumpere produsele deoarece au prețuri mai mici față de alte branduri cunoscute. Însă ceea ce puțini cumpărători știu este faptul că cele mai multe produse Pilos sunt provin de la fabrici din România. Spre exemplu, untul Pilos cu 65% grăsime este produs de compania Lacto Food Arad.
„Ne propunem să avem din ce în ce mai multe produse româneşti la raft, iar în acest moment, majoritatea articolelor proaspete, cum sunt lactatele sau carnea, provin majoritar din România”, se arată într-un mesaj postat pe site-ul Lidl România.
Citește și: „De ce Lidl, Kaufland și Ikea au închis toate stațiile de încărcare pentru mașinile electrice. Acesta este adevăratul motiv”