Este una dintre cele mai folosite platforme de streaming din lume și are peste 200 de milioane de abonați. V-ați întrebat vreodată de unde provine denumirea de Netflix? Nu s-a numit întotdeauna așa.
Netflix a fost fondat în anul 1998 de Reed Hastings și Marc Randolph, o perioadă în care afacerile online prindeau contur. La origine, Netflix era doar o simplă firmă de unde oamenii putea să închirieze DVD-uri.
Astăzi este cea mai folosită platformă de streaming cu sute de milioane de abonați, dar nu mulți dintre aceștia știu de unde provine, de fapt, numele de Netflix.
Conceptul a fost gândit de către Reed Hasting, după ce a fost amendat cu suma de 40 de dolari pentru că nu a returnat la timp un film închiriat.
În urma acestui incident, Hasting a decis să creeze un sistem de închiriere de filme care să fie trimise prin poștă și pe care clienții să le poată trimită înapoi după vizionare, fără riscul de a fi penalizați.
Inițial, compania nu s-a numit Netflix, ci Kibble. Ulterior, cei doi fondatori au decis să schimbe numele în cel pe care îl cunoaștem și astăzi, lucru pe care l-au făcut în anul 1997.
Utilizatorii trebuiau să se conecteze la internet pentru a închiria un film, iar mai apoi era trimis prin poștă.
Denumirea de „Netflix” regrupează cuvintele „Net”, care ne duce cu gândul la internet și „Flix” sau „Flicks”, un sinonim pentru cuvântul filme. Putem traduce Netflix prin „filme prin intermediul internetului”.
Numărul abonaților continuă să crească de la an la an în ultimul trimestru. La nivel global, serviciul american de streaming are aproape 300 de milioane de abonați.
De asemenea, versiunea cu reclame are deja 45% dintre abonații din țările unde acestea este disponibilă. În ultimul trimestru a crescut cu 34%.
Când vine vorba despre câștiguri, Netflix a câștigat 9,56 de miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului, veniturile companiei fiind acum mai mari cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania a raportat, în aceeași perioadă, un venit net de 2,15 miliarde de dolari, sau 4,88 dolari pe acţiune. Veniturile și numărul de abonați a crescut peste așteptările analiștilor.