Elevii români sunt lipsiți de aceste competențe, încă din școală. Totul se întâmplă prea târziu la noi

Materia pe care copiii încep să o studieze prea târziu

Scris de: Daoud Andra

07 Jan. 2024

Elevii români sunt lipsiți de aceste competențe, încă din școală. Totul se întâmplă prea târziu la noi

Despre sistemul românesc de învățământ și lipsurile sale s-a vorbit mult în ultimii ani. Un nou raport scoate la iveală încă o problemă legată de competențele pe care le dobândesc elevii. Spre deosebire de alte țări europene, în școlile din România o anumită competență începe să fie predată prea târziu copiilor.

Materia pe care elevii români o învață mai târziu decât ar trebui

Un nou raport publicat de rețeaua Eurydice arată că elevii români încep să învețe la școală competențe digitale mai târziu decât copiii din alte țări europene. Mai mult, în timp ce alte țări aplică sisteme combinate de predare, în țara noastră se optează pentru o materie separată, pe care elevii încep să o studieze în clasa a cincea.

Citește și: Alocații copii 2024. Câți bani în plus primesc elevii de la statul român, toți părinții trebuie să știe

Raportul care a analizat ”Competența digitală în școală” arată că în 25 de sisteme de învățământ din Europa, școlile încep să predea competențe digitale începând de la ciclul primar. În 20 de țări elevii învață aceste noțiuni începând cu primul an de școală, iar în alte 5 sisteme au acces la aceste informații în clasele a 3-a și a 4-a.

Sunt doar trei țări în care competențele digitale sunt incluse în curriculă abia începând cu clasa a 5-a. Este vorba despre România, Croația și Austria. Există și țări unde această materie începe să fie predată chiar mai târziu, respectiv în clasa a 7-a. Acestea sunt Cipru, Albania și Malta.

Citește și: Povestea emoționantă a profesorilor dintr-un sat uitat de lume din Buzău. Vin la școală cu mașina de pâine: „Copiii de aici sunt fantastici”

Elevii români sunt lipsiți de aceste competențe, încă din școală
În școlile din Romînia, copiii încep să învețe competențe digitale abia în clasa a cincea

Multe sisteme de învățământ preferă predarea combinată

O altă diferență între sistemul românesc și altele europene este că școlile din România preferă predarea competențelor digitale ca materie separată. Această materie este obligatorie la gimnaziu și la liceu. În alte țări, se optează pentru predarea trans-curriculară, potrivit raportului european.

Citește și: Prima vacanță pentru elevii români, după ce vor începe școala pe 8 ianuarie 2024

Același raport mai arată că în alte țări europene se merge pe abordări combinate. Elementele digitale sunt predate atât ca materie separată, cât și integrate în alte materii obligatorii. De asemenea, există și o abordare trans-curriculară, indiferent că este vorba despre o materie de sine stătătoare, fie că este o disciplină obligatorie sau opțională.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *