Înainte de a deveni unul dintre cei mai cunoscuți designeri de pantofi, Mihai Albu și-a câștigat existența din altă activitate. În perioada studenției, făcea bani vânzând obiecte făcute cu mâna lui, pentru că încă de atunci dădea dovadă de creativitate. Cum arăta pe vremea aceea și cum a reușit să își cumpere o mașină, din banii lui.
Fostul soț al Iuliei Albu a devenit celebru ca designer de pantofi. Înainte de a-și face un business din această activitate, creatorul de modă a pornit de jos și s-a confruntat cu neajunsuri pe plan material. În perioada comunistă, când încă era student, Mihai Albu confecționa mărțișoare hand-made, pe care le vindea la venirea primăverii.
Desginerul dădea dovadă de creativitate și imaginație încă de atunci, astfel că modelele de mărțișoare pe care le făcea erau foarte căutate și apreciate. Mihai albu a povestit că, din banii adunați din vânzarea mărțișoarelor, a reușit să își cumpere prima lui mașină, un model de Oltcit.
”Eu mă pregăteam încă de cu 7 luni înainte. Mergeam la mare și strângeam scoici, melci și tot felul de steluțe de mare, apoi le sortam pe categorii, mărimi și culori. Iar din luna ianuarie le pictam, făceam aranjamente în rășină. Erau și sub formă de vază, în care puneam flori presate, cu luni înainte.
Pe vremea lui Ceaușescu mi-am cumpărat o mașină Oltcit, de 70.000 de lei, exact în anul 1988. Eram student la Arhitectură. Am strâns banii câțiva ani la rând, din mărțișoare. Mai făceam și din ceva proiecte și felicitări. Vindeam mărțișoare cu 10 lei bucata, pe cele scumpe, dar aveam și la 7 lei bucata”, a declarat Mihai Albu, în exclusivitate pentru Playtech Știri.
Creatorul de pantofi se declară dezamăgit de mărțișoarele care sunt pe piață în ultimii ani. El spune că acestea sunt făcute și vândute industrial, pentru profit, nu pentru ceea ce simbolizează, de fapt. Mărțișoarele artizanale sunt din ce în ce mai rare, având și prețuri mai ridicate decât cele de serie. Din acest motiv, mulți oameni preferă să le cumpere pe cele accesibile, chiar dacă arată toate la fel.
Citește și: Momente cumplite pentru Mihai Albu. Anunțul trist făcut chiar acum: “Drum lin spre ceruri”
”Mărțișoarele actuale nu sunt făcute cu suflet, sunt gândite pentru a face bani. Se preiau tot felul de teme, duse la extrem. Tot felul de interpretări. Mie îmi plac mărțișoarele făcute cu suflet, eu am pus suflet, în cele pe care le vindeam. Cele realizate de persoane cu înclinație artistică se evidențiază ca mici opere de artă. Cele lucrate manual necesită mai mult timp și de aceea sunt cu mult mai scumpe. Cele industriale, făcute la mașinării, multe din tablă sau din plastic, se fac mii de bucăți pe oră, prin atelierele din România. Nu cred că ajunge cineva să le comande în China special pentru piața românească”, a mai spus Mihai Albu, pentru sursa menționată.