Greșeala pe care o fac șoferii când folosesc aerul condiționat în mașină. Ce e indicat de fapt pentru un consum scăzut și un efect de răcorire excelent

Cum ar trebui folosit corespunzător
Greșeala pe care o fac șoferii când folosesc aerul condiționat în mașină. Ce e indicat de fapt pentru un consum scăzut și un efect de răcorire excelent

Mulți șoferi folosesc greșit aerul condiționat al mașinii. Un expert din industria auto a dezvăluit modalitățile prin care șoferii pot controla aerul condiționat, dar și alte tipuri de reglaje ale autoturismului, care îi vor fi de mare ajutor pentru eficiența consumului.

De ce este greșit să pornești aerul condiționat imediat ce ai plecat la drum

Foarte multe persoane pornesc aerul din mașină fără săs e gândească, însă, potrivit specialiștilor, este un obicei foarte periculos pentru toți pasagerii mașinii. Medicii spun că dacă pornești aerul condiționat imediat după ce ai pornit motorul mașinii este foarte periculos. Potrivit lor, așa se pot face bolile grave, precum cancerul.

Totul pornește de la locul și felul în care a stat parcată mașina. Dacă la umbră, cu geamurile închise, se acumulează 400-800 mg de benzen, la soare situația se înrăutățește. Când mașina este parcată la soare, la o temperatură de peste 16 grade, nivelul de benzen crește până la 2000-4000 mg, adică de peste 40 de ori mai mult decât limita admisă.

„Mulți oameni sunt derutați de numărul mare de butoane, atunci când cumpără o mașină”, a declarat Brother Che.

Expertul din industria auto a subliniat că multitudinea de opțiuni, atunci când vine vorba de aerul condiționat din mașină, trebuie să servească nu doar la răcorirea aerului, ci și la alte aspecte importante, când te afli la volan.

„Dacă folosești cum trebuie această funcție, vei avea parte de un consum scăzut și un confort sporit”, a spus Che.

Se recomandă în primul rând să pornești butonul de circulație internă, când folosești aerul condiționat, pe timp de vară. Astfel, aerul rece va ajunge în toate compartimentele mașinii și va ajuta la economisirea de carburant.

„Da, AC-ul poate răci aerul, dar contribuie și la dezumidifcare, la dezaburire. E bun vara, când răcește imediat interiorul. După ce ați ajuns la un nivel confortabil de răcorire, închideți-l și „aduceți” aer curat de afară”, a mai spus specialistul.

Vezi și: Avertismentul lui Titi Aur: De ce să nu răcești mașina înainte să pleci la drum pe caniculă

Cum să folosești aerul condiționat fără să crești consumul

Specialiștii explică felul în care trebuie pornit aerul condiționat după ce ai plecat la drum. Nu se recomandă deloc să îl pornești imediat ce te-ai urcat în mașină.

„Pornim la drum şi lăsăm încă geamurile deschise, pentru a creea curentul de aer necesar aerisirii şi scăderii în continuare a temperaturii. După cateva minute, putem închide geamurile, şi pornim climatizarea pe ‘rece’. Dacă sistemul este de tip ‘climatronic’ putem fixa temperatura dorită şi lăsăm sistemul să-şi facă treaba. Dacă fixăm temperatura dorită pe LOW, înseamnă că răcirea se va face continuu, fără a face nici un reglaj de temperatură”, explică specialiștii.

Vezi și – Cum îți dai seama că aerul condiționat are nevoie de o încărcare cu freon. Semnele la care trebuie să fii atent

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
6.8 30 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *