Petreceri fără oră limită, până dimineață, cu invitați din străinătate, avalanșă de momente live tematice, momente surpriză, tort ornat live de către personajele principale, miri degrevați de orice griji și un desfășurător bine pus la punct promite Ivona Nenu, wedding planer, pentru sezonul de nunți vară-toamnă 2022.
EGO.ro a stat de vorbă cu Ivona Nenu, cea care de mai bine de 7 ani este obișnuită să facă față cu calm și creativitate celor mai neobișnuite, imprevizibile și atipice situații care pot apărea la o nuntă.
„Se poartă distracția. Se poartă petrecerile grandioase. Tuturor ne-a fost mare dor să ne bucurăm de aceste întruniri cu familia, cu prietenii, fără să avem alte griji. Desigur că le-am respectat pe toate de fiecare dată când s-a impus, însă acum că nu mai avem o oră de final, cum era ora 2.00, este mult mai bine. Noi până acum am lucrat desfășurătoarele într-un mod foarte sigur, am terminat evenimentul la ora 2.00, așteptând să se dea care sunt condițiile viitoarelor evenimente din această vară. Acum că nu mai avem ora de terminare, ora 2.00, am luat din nou toate documentele fiecărui cuplu și am schimbat orele: de biserică, de începere a petrecerii, am refăcut repede și textele de pe invitație, așadar suntem pregătiți. Numitorul comun pentru această vară este distracția”, a declarat Ivona pentru EGO.ro.
Diferit față de ultimii doi ani, organizatoarea de evenimente ne-a mărturisit că anul acesta mirii pot opta pentru un moment artistic prelungit.
„Toată lumea caută ceva inedit, să-și surprindă invitații, de la momente live care pot fi două band-uri, poate un interpret de muzică populară, poate un DJ cu un program special. Toate aceste momente sunt gândite astfel încât să fie o petrecere diferită și până dimineața”.
De datoria unui wedding planner ține și legătura cu artiștii care se ocupă de moment, astfel că mirii nu sunt nevoiți să sune la manageri sau la impresari.
„Mă ocup și de partea artistică în sensul în care le recomand mirilor variante de program artistic așa cum mi-l explică ei că și-l doresc. Prima întrebare se întâmplă de multe ori să fie chiar legat de muzică, căci li se pare foarte complicat. Nu e așa complicat dacă stabilești exact care sunt criteriile de care ne legăm: vorbim aici despre buget, despre stilul în care căutăm și dacă pornim de la un DJ, căutăm variante de DJ, dacă ne uităm pe zona de muzică la band-uri, și aici câteodată variante din partea mirilor. Fiecare cuplu are preferințele lui și pe măsură ce ei îmi dau aceste criterii eu le dau înapoi recomandări. Mi s-a întâmplat să am cupluri care locuiesc în afara țării și vin în țară special să vadă live o trupă la un alt eveniment. Se duc acolo, în culise, și simt atmosfera creată de band-ul respectiv și convinși cu adevărat că e alegerea cea mai bună pentru evenimentul lor.
Se gândesc să acopere toate gusturile, tocmai pentru că invitații, dacă sunt numeroși, desigur că și gusturile lor sunt diverse. Prin urmare dacă avem un band care are 4 reprize de 45 de minute, pe lângă cover-urile pe care ei le interpretează, mai avem și moment de muzică folclorică, putem să invităm un artist preferat al mirelui sau al miresei și atunci creăm o seară complexă, cu multe surprize și se va dansa de la hore, la ce vrem noi, tocurile și picioarele să ne țină”, ne-a mai povestit Ivona Nenu.
Cei care au trecut deja printr-un astfel de eveniment știu deja care sunt costurile și oferă sfaturi viitorilor miri să se hotărască de la început asupra unui buget, iar mai apoi, în funcție de el, să-și aleagă elementele pe care le doresc la petrecerea lor.
„Printre primele întrebări este și aceasta: cum să ne calculăm bugetul evenimentului pentru că nu știm la ce să ne așteptăm? Este firească, este normală întrebarea, însă este foarte greu pentru oricine să spună de la început ce vor urma ei să aleagă pentru că absolut toate variantele de furnizori, în funcție de bugetul lor, pot să le dea oferte, într-un anumit prag. Eu nu știu de la început ce vor alege ei. Dacă vor vrea să facă, spre exemplu, un calcul estimativ, pot să le sugerez să pornească de la numărul invitaților, să zicem o nuntă de 200 de invitați, dacă aleg un meniu de 100 de euro, deja avem un buget de pornire de 20. 000 de euro, care va acoperi partea de restaurant, deci partea de meniu care include mâncarea, băutura, plus-minus tortul, plus-minus candy bar-ul, în funcție de cum este configurată oferta respectivă. Mai departe însă, real nu știm fiecare ce va alege. Pot opta pentru decoruri somptuoase, pot opta pentru decoruri la fel de spectaculoase, dar naturale, dar într-un buget mai mic, pot opta pentru un DJ sau un band, de aici intervin toate diferențele de buget pe care nu le putem intui de la început”, ne-a mai spus organizatoarea de evenimente.
Ea este cea care ține legătura dintre furnizori și miri, tocmai pentru ca aceștia să nu aibă încă o problemă pe cap.
„După ce depistăm care sunt furnizorii cu care mirii aleg să lucreze, facem împreună un desfășurător în care eu trec toate detaliile importante pentru ei: de la prima oră, până la momentul tortului. Acest desfășurător va ajunge la furnizori, dar și la miri, cu două săptămâni înainte de eveniment, astfel încât toată lumea să aibă timp să-l parcurgă, să înțeleagă care sunt detaliile importante, și să vină cu modificări, cu absolut orice este nevoie, astfel încât în ziua evenimentului să nu avem surprize neplăcute”.
Munca unui organizator de evenimente nu se termină în ziua nunții, ci abia atunci începe cu adevărat. Chiar dacă pare că are doar rolul de a organiza totul până la cel mai mic detaliu, trebuie să se asigure că totul merge conform planului, astfel încât mirii să nu fie deranjați nicio clipă dacă întârzie vreunul dintre artiști sau dacă au venit invitați care nu și-au confirmat inițial prezența.
„Nu mi s-a întâmplat să vină cineva în ziua evenimentului să vină să-mi spună că nu știe ceva și nu mi s-a întâmplat să aibă mireasa ceva de făcut, pentru că sunt eu acolo și atunci grija lor dispare”.