Nicolae Ceaușescu este, fără doar și poate, unul dintre cele mai controversate personaje care au condus destinele acestei țări. În cele peste două decenii în care a fost președinte al României, fostul dictator a demonstrat de nenumărate ori cât de obsedat este de control. De multe ori deciziile le lua doar el, fără a ține cont de sfaturile apropiaților săi. Așa s-a întâmplat și în timpul construcției metroului Drumul Taberei pe care a oprit-o de îndată. Iată care a fost motivul pentru care Nicolae Ceaușescu nu ca vrut trenul subteran să ajungă în acest cartier.
Nicolae Ceaușescu s-a opus vehement ca mijlocul de transport public în comun subteran să ajungă în această parte a capitalei. În februarie 1975, în cadrul Comitetului Central al Partidului Comunist Român s-a luat decizia de a construi linia de metru Drumul Taberei.
Proiectul inițial prevedea ca Bucureștiul să fie traversat de două mari linii de metrou, de la nord la sud și de la est la vest. Cu toate acestea, Nicolae Ceaușescu nu a fost de acord cu acest plan, fiind obsedat de faptul că metroul nu trebuia construit în Drumul Taberei.
Motivul pentru care fostul președinte al României a interzis ca liniile de cale ferată subterană să traverseze acest cartier a fost că aici locuiau burghezi. Așadar, un răspuns de orgoliu a lui Ceaușecu, care l-a negat pe Gheorghe Gheorghiu Dej, în timpul căruia se construise cartierul Drumul Taberei.
„Metroul trebuia făcut din Drumul Taberei până în Balta Albă, dar pentru că Ceauşescu l-a negat pe Gheorghiu Dej, a băgat metroul în Militari. În Drumul Taberei, zicea el că trăiau burghejii, pentru că era făcut pe vremea lui Gheorghiu Dej. Dar Drumul Taberei era primul cartier aglomerat al Bucureştiului. Militari nici nu era construit la vremea aia. Era o lozincă, un orgoliu al lui Ceauşescu, şi prostia noastră de a-l face pe el marele arhitect, primul om al ţării, a povestit Victor Chiriac, inginerul care a proiectat și stația Eroilor, potrivit evz.ro.
Citește și: „Artista care l-a făcut pe Nicolae Ceaușescu să se roage în genunchi. Cum a reușit momentul unic, detalii mai puțin știute”
Citește și: „Motivul pentru care Elena Ceaușescu ascundea o frunză sub covor. Avea un plan bine elaborat”
O altă decizie bizară luată de Ceaușescu a fost că nu a dorit ca stațiile de metrou să fie prevăzute cu scări rulante, chiar dacă inginerii au insistat că este nevoie de ele. Și-a motivat decizia spunând că românii sunt prea grași și că trebuie să facă mișcare pentru a slăbi.
Metroul din Drumul Taberei a fost inaugurat în 2020, după ani de așteptări și lucrări întârziate. Proiectul finanțat din bani europeni prevede 10 stații de metrou pe tronsonul Râul Doamnei – Eroilor și un depou. Stațiile se succed după cum urmează: Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.
Costul total al lucrărilor la metroul Drumul Taberei a fost de 3,2 miliarde de lei, iar termenul inițial trebuia să fie în 2015.