Motivul pentru care Podul de la Brăila este asemănat cu Golden Gate din SUA. Detalii interesante

Golden Gate din SUA are un frate mai mic în România
Motivul pentru care Podul de la Brăila este asemănat cu Golden Gate din SUA. Detalii interesante

Golden Gate de România a fost deschis circulației, spre bucuria celor care în sfârșit pot trece Dunărea de la Brăila. Podul, una dintre cele mai importante lucrări de infrastructă din România, a fost inaugurat de președintele Klaus Iohannis, însă lucrările nu sunt gata în totalitate.

Golden Gate de România a fost deschis circulației

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației astăzi, 6 iulie 2023, după mai bine de doi ani de lucrări. Însă construcția care seamănă izbitor cu celebrul Golden Gate din SUA nu este gata complet. Sute de muncitori au lucrat la foc continuu în ultimele zile pentru ultimele finisaje. Drumul principal care leagă Brăila cu malul din Tulcea nu va fi gata decât la finalul anului, fiind impuse și restricții de circulație.

Centrul Infotrafic al Poliției Române a anunțat joi că pe podul de la Brăila, care a fost deschis circulației de la ora 13:00, vor exista restricții de viteză de 80 de kilometri la oră. Noaptea, în intervalul orar 21:00 – 06:00, de luni până vineri, circulația pe pod va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale circulația rutieră va fi deschisă, mai precizează Infotrafic. Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023.

Podul de la Brăila a fost asemănat încă din faza de proiectare cu celebrul Golden Gate din San Francisco, care a fost prima construcție uriașă suspendată la peste 150 m deasupra nivelului apei. Podul nostru are lungimea de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri și este al treilea pod suspendat ca dimensiune din Uniunea Europeană. Comparativ, Golden Gate are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri. Cele două turnuri ale Podului ating o înălțime de 192 metri și sunt practic cele mai înalte construcții din România. Cu o investiție de aproape 700 de milioane de euro, Podul de la Brăila este, probabil, construcția cea mai complexă dintre toate lucrările de infrastructură din țara noastră.

Podul este exclusiv destinat traficului rutier, pietonii și bicicliștii având accesul interzis. El a fost proiectat să dureze 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se vor plăti taxe de trecere.

„Este de așteptat ca, prin deschiderea acestui pod, durata deplasării să se reducă cu aproximativ 50 de minute și să fie deservite zilnic aproximativ 11.400 de vehicule fizice. Se vor produce astfel beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale și se vor consolida legăturile regiunii cu restul țării”, a transmis Comisia Europeană.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *