Motivul pentru care reducerile sunt scrise pe fond galben în supermarketuri. Ce ascunde această culoare, semnificația nebănuită

Cu siguranță nu știați acest lucru!
Motivul pentru care reducerile sunt scrise pe fond galben în supermarketuri. Ce ascunde această culoare, semnificația nebănuită

Oreste Teodorescu a dezvăluit misterul în ceea ce privește culoarea galbenă a reducerilor din supermarketuri. Ați observat că anumite produse sunt trecute la reducere cu etichetă galbenă, dar puține persoane știu adevăratul motiv pentru care marii retaileri apelează la această culoare.

Motivul pentru care reducerile sunt scrise pe fond galben în supermarketuri

Marile magazine din România și din afara țării marchează un produs care are un preț mai redus cu culoarea galbenă. Experții susțin că galbenul are o semnificație profund psihologică.

Oreste Teodorescu a precizat că, în general, culorile devin un limbaj tăcut care influențează în subconștient percepția cumpărătorilor asupra mărcii. În plus, galbenul este utilizat pentru a atrage atenție. Această culoare transmite un stimul către creier, declanșând un întreg mecanism prin care cumpărătorul devine interesat de produs. Drept urmare, nu doar reducerea propriu-zisă atrage, ci și culoarea cartonului.

Galbenul are un impact uriaș asupra clienților, fiind o culoare greu de ignorat.

„Trăim conștient sau nu într-un univers cromatic și evident ne raportăm simbolic, antropologic și cultural la culoare în mai toate aspectele vieții noastre. Ne înroșim la față, fie din furie, fie de rușine, devenim galbeni (livizi), din cauza fricii, suntem o perioadă verzi, adică necopți, cruzi, imaturi. Ne întunecăm privirea când pierdem limpezimea gândului, traversăm perioade albastre, când suntem cuprinși de tristețe… Cu alte cuvinte, călătorim, din punct de vedere psihologic, printr-un adevărat registru al culorilor”, a precizat acesta. 

Citește și: Când încep reducerile de toamnă 2023. Momentul în care poți să profiți de marile reduceri

Galbenul, culoarea ideală în marketing

Ne simțim atrași spre rafturile cu mari reduceri de prețuri, din magazinele alimentare? Iată la ce trucuri apelează cei care lucrează în marketing, pentru a ne convinge să punem cât mai multe produse în coșul de cumpărături și, implicit, pentru a crește vânzările:

„Galbenul, atât de folosit în marketing și în publicitate, când este evidențiat un produs, își are reputația în natură, unde plantele, insectele și chiar unele animale se folosesc de această culoare, fie pentru polenizare, fie pentru atragerea unui partener.

Plimbați-vă prin magazine și veți constata că, peste tot, reducerile de prețuri sunt scrise pe fond galben, la fel și promoțiile. Avem conștiința albului, ca simbol al purității, virginității si ingenuități, atât de clar sugerate de rochia de mireasă.

Există și expresia ”gulerele albe”, pentru oamenii civilizați si înstăriți, o reminiscență de pe vremea când lenjeria albă era foarte greu de întreținut, și atunci ea era destinată, copiilor, clericilor, nobililor”, a mai adăugat Oreste, pentru Playtech Știri.

Citește și: Când sunt reduceri la Parndorf 2023. Cele mai bune perioade pentru cumpărături

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *