Oricine a putut observa că în mai toate supermarketurile, în apropiere de casa de marcat, sunt rafturi cu mici lucruri: gumă de mestecat, baterii sau bomboane. Care este motivul pentru care acestea sunt așezate acolo?
Faptul că guma de mestecat, bateriile sau alte lucruri mici sunt așezate aproape de casa de marcat ested un truc folosit de către aproape toate magazinele din lume. Explicația este foarte simplă deoarece vorbim totuși despre o afacere. Astfel, magazinele folosesc acest truc pentru a-i face pe cumpărători să cheltuiască în plus.
Guma de mestecat și bateriile sunt lucruri de care oamenii, în general, uită. Astfel ele sunt așezate strategic lângă casele de marcat, acolo de unde oamenii le pot lua pe ultima sută de metri a cumpărăturilor.
Chiar dacă nu au nevoie atunci de ele, oamenii se gândesc că totuși poate le trebuie aceste mici lucruri. Mai ales că aceste lucruri nu expiră prea devreme, oamenii le cumpără în ideea să le folosească la un moment dat. Același este motivul și pentru care se găsesc lângă casele de marcat dulciuri mici: ciocolățele, eugenii sau batoane. Chiar dacă nu erau pe listă, ți se poate face poftă să mănânci ceva dulce.
Supermarketurile folosesc multe trucuri pentru a-i determina pe oameni să cheltuiască mai mulți bani. Totul începe de la felul în care ele sunt construite. Rafturile sunt așezate astfel încât cumpărătorii să se plimbe prin tot magazinul înainte de a pleca. Astfel cresc șansele de a pune mai multe lucruri în coș, chiar dacă nu erau pe listă.
Un alt truc este amplasarea fructelor și legumelor la intrare. Psihologia din spatele acestui lucru spune că oamenii sunt mândri de alegerile alimentare sănătoase pe care le-au făcut și devin mai relaxați pe parcursul cumpărăturilor. În final, acest lucru înseamnă pentru magazin că vor cumpăra mai multe decât au nevoie.
Din același motiv tot la intrarea în magazin se află și florile. Ele dau o stare de bine și îi fac pe oameni să cheltuie mai mult.