Autoritățile au deschis o anchetă în urma tragediei de la Crevedia. În urma exploziilor devastatoare de sâmbătă seara, 58 de oameni au fost răniți și au existat și victime care au decedat. Ies la iveală noi amănunte din anchetă, care revoltă opinia publică. Ce s-a aflat despre prima victimă care a decedat la fața locului, în urma exploziilor.
Exploziile de la stația GPL din Crevedia, soldate cu zeci de victime, au dus la deschiderea unei anchete de amploare. Din primele informații, stația GPL unde a avut loc tragedia nu mai avea autorizație de funcționare din 2020, însă acest lucru nu l-a împiedicat pe patron să o țină în continuare deschisă, sub altă formă. Sâmbătă seara, au avut loc două explozii la acea stație, iar din primele informații se pare că tragedia s-ar fi produs de la o țigară aprinsă.
Citește și: Ce a mai rămas din Crevedia după exploziile puternice la stația GPL. Locul arată ca în război
Primul deces confirmat în urma exploziilor a fost al unui bărbat care locuia în apropierea stației GPL. Acesta a făcut infarct, când și-a văzut soția cuprinsă de flăcări. O zi mai târziu, și femeia a decedat la spital, având arsuri pe mai mult de 95% din suprafața corpului. Potrivit anchetatorilor, bărbatul făcuse mai multe plângeri în ultimii ani, reclamând un miros de gaz în apropierea stației GPL.
Deocamdată nu se știe la ce instituții au ajuns reclamațiile depuse de localnicul din Crevedia. Bărbatul se temea cel mai tare de riscul unei explozii, iar temerile sale s-au confirmat, în seara fatidică de 26 august. Pentru el, soția lui și alte 6 victime, deflagrațiile au fost fatale.
În urmă cu 3 ani, ISU Dâmbovița a anulat autorizația de securitate la incendiu a stației GPL de la Crevedia. Firma Flagas SRL, care deține punctul de lucru de unde a avut loc explozia, a primit mai multe amenzi din partea ISU pe parcursul acelui an. La finalul lui 2020, firma a anunțat că închide punctul de lucru de la Crevedia.
Ulterior, locul a funcționat pe post de parcare pentru cisternele care transportă GPL. Astfel, autocisternele opreau acolo și se făcea transferul de GPL de la una la alta. De altfel, în timpul unui astfel de transfer au avut loc și exploziile de sâmbătă, 26 august.
Parchetul a deschis o anchetă pentru a stabili împrejurările în care s-a produs tragedia. Este anchetată firma Flagas SRL, dar și modul în care se făcea transferul de combustibil de la o cisternă la alta. Surse din anchetă au dezvăluit că șoferii ar fi folosit o pompă neomologată pentru a muta combustibilul.