Noua structură a anului școlar 2022-2023 va fi total diferită de cea de acum. Astfel, anul școlar va începe pe 5 septembrie și se va încheia pe 16 iunie. În februarie anul viitor, elevii vor avea o „vacanță mobilă” de o săptămână. Inspectoratele școlare vor decide când vor fi programate acestea.
Astfel, anul școlar viitor va începe mai devreme și se va încheia mai târziu. Elevii vor avea mai multe zile de școală, dar și de vacanță, iar semestrele vor fi înlocuite cu cinci module. Dispar și tezele semestriale. Acestea vor fi înlocuite cu două evaluări naționale, la începutul și la finalul anului școlar.
Primul modul din septembrie-octombrie se va încheia cu o vacanţă de toamnă. Al doilea se va derula până la vacanţa de Crăciun, care va avea trei săptămâni. O vacanţă suplimentară este programată în luna feburarie. Modulul trei se va desfăşura până în aprilie, şi ultimul, după sărbătorile de Paște. Acesta va dura până la vacanţa de vară, potrivit româniatv.net.
Noua structuă a anului școlar propusă de ministrul Educației a fost aprobată în unanimitate de reprezentanții elevilor, ai profesorilor și ai părinților în ședința Consiliului pentru Dialog Social.
5 septembrie – 24 octombrie – modulul 1
24-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
8 aprilie – 23 aprilie – vacanța de primăvară
24 aprilie – 16 iunie – modulul 5
17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară
Vacanța din luna februarie va dura o săptămână, iar inspectoratele școlare decid pentru toate școlile din județ când va avea loc, în intervalul 6-24 februarie.
Nu toți părinții aprobă noua structură a anului școlar 2022-2023.
„Părinţii nu sunt de acord, partea de 5 septembrie este utilă, gândidu-ne ca avem liber la finalul lunii octombrie. Cea mai controversată decizie este legată de eliminarea tezelor din sistemul de educaţie românesc”, Iulian Cristache, reprezentant al părinţilor.
„Sorin Cîmpeanu aşteaptă aprobarea experţilor în Educaţie pentru schimbarea regulamentului de organizare și funcționare a şcolilor. Până atunci, elevii şi profesorii se întreabă încă o dată de ce se schimbă iar regulile jocului şi de ce, odată cu fiecare ministru, planurile pentru sistemul de Educaţie sunt altele”, spune şi Robert Avram, Consiliul elevilor.