Infrastructura rutieră a Capitalei României este la pământ. Pe lângă șoselele pline de gropi, podurile și pasajele prezintă și ele o serie de probleme majore. În urma unei expertize tehnice care a vizat peste trei sferturi din podurile existente în București, s-a constat că majoritatea se află în stare de degradare și trebuie reabilitate. Iar trei dintre ele, unele dintre cele mai importante de altfel, se află pe lista de urgențe.
Potrivit unei expertize comandate de Administrația Străzilor din București, dintr-un total de 28 de poduri și pasaje verificate, mai bine de trei sferturi se află în stare tehnică „nesatisfăcătoare” sau chiar mai rău și au nevoie de lucrări de reabilitare.
Trei dintre acestea au fost trecute pe lista de urgențe. Și doar trei au primit calificativul ”satisfăcător”.
Obiectivele expertizate de Primăria Capitalei au fost construite în perioada 1936-2015.
Cele care se află în categoria urgențe sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerului. Potrivit primarului general Nicușor Dan, acestea vor intra în reabilitare ”în perioada următoare”.
Într-o notă a raportului de expertiză se precizează că, „în situația în care podurile prezintă degradare cu depunctare maximă 10 puncte, se vor încadra în clasa tehnică V (…), caz în care se consideră că starea tehnică a lucrării nu asigură condiții minime de siguranță pentru utilizare”.
Nicușor Dan a mai precizat că cele trei obiective incluse în categria urgență vor fi reabilitate ”într-un termen rezonabil”, iar circulația rutieră nu va fi afectată.
Pe lângă cele trei poduri aflate pe lista urgențelor, un număr de 22 de poduri și pasaje au fost clasificate drept ”nesatisfăcătoare” (clasa tehnică IV).
Multe dintre ele sunt intens circulate, precum Pasajul Victoriei, Pasajul Mărășești, Pasajul Pipera sau Pasajul Băneasa. Unele au trecut însă printr-un proces de reabilitare în ultimii ani.
De asemenea, Primăria Capitalei a anunțat lucrări majore de reabilitare pentru alte două obiective: Podul Grant și Pasajul Unirii, cel din urmă necesitând o decopertare completă pentru refacerea planșeului peste râul Dâmbovița.
Autoritățile locale au anunțat deja închiderea Podului Grant pe un sens de circulație, de la jumătatea lunii octombrie. Lucrările vor dura până în martie anul viitor, spun aleșii locali.
În mandatul fostului edil Gabriela Firea au fost executate lucrări de reabilitare pe celălalt sens de circulație al Podului Grant.