Premieră la Poșta Română. Compania de stat a lansat luni Ghișeul poștal digital, un serviciu unic pe piața din România care oferă soluții automatizate ce vor fi accesibile clienților în regim de self-service, non-stop. Acestea ghșee vor fi implementate în toate oficiile din țară până la finalul anului.
În România se vorbește de ani buni despre reforma și digitalizarea Poștei Române, dar iată că abia în 2022 lucrurile încep să se schimbe. Dacă ai avut până acum treabă la Poștă, atunci cu siguranță ești familiarizat cu haosul din oficii, cozile interminabile și stresul la care ești supus doar pentru a trimite sau primi un colet.
Iată că Poșta Româna a început să implementeze un nou sistem prin crearea unui serviciu automatizat care permite utilizatorilor să își plătească singuri facturile și să trimită, dar și să primească colete, recomandate, corespondențe, etc, fără a mai interacționa cu angajații. Primul astfel de ghișeu a fost amplasat în interiorul unui oficiu amplasat pe Calea Dorobanților din Capitală.
„Terminalul de servicii poştale reprezintă, în acest moment, o soluţie unică de procesare, în regim self-service, pentru operaţiuni complete de prezentare şi distribuire de colete şi corespondenţă poştală, cu sau fără ramburs, trimiteri de recomandate, trimiteri cu confirmare de primire, precum şi plăţi de taxe, facturi de utilităţi, rate bancare, etc. Soluţia automatizată propusă de Poşta Română vine în premieră, pentru piaţa de coletărie, cu o variantă de cântărire şi validare volumetrică a coletelor pentru modulul de preluare de corespondenţă poştală şi, de asemenea, cu imprimantă pentru etichetele autocolante AWB, imprimantă pentru chitanţe, reciclator de bancnote, modul de plată cu card bancar, precum şi cu ecran tactil pentru o interacţiune intuitivă cu utilizatorul. Clienţii Poştei Române vor avea posibilitatea să acceseze Ghişeul poştal digital în regim self-service 24/7”, se arată într-un comunicat al Poştei Române.
În total, până la finalul acestui an, vor fi amplasate 80 de ghișee de acest tip în oficiile din toată țara.
„Vor fi amplasate atât în interior, în exterior, în oficii, lângă oficii, în instituții publice, în spații aglomerate unde există trafic. Încercăm să oferim aproape totalitatea produselor noastre într-un singur punct fără asistență umană.”, a precizat Valentin Ștefan, director general Poșta Română.
Totodată, șeful Poștei Române dă asigurări că implementarea acestui nou sistem digitalizat nu va duce la concedieri.
„E o mare oportunitate, pentru că prin aceste investiții reușim să creștem productivitatea angajaților și inevitabil să mărim și salariile. În niciun caz nu se pune problema”, a mai spus acesta.