Programa informatică BAC 2022. Ce au avut de studiat elevii pentru examen

Elevii de clasa a XII-a susțin miercuri a treia probă scrisă a Bacalaureatului
Programa informatică BAC 2022. Ce au avut de studiat elevii pentru examen

Programa informatică BAC 2022. Elevii claselor a XII-a au susținut luni și marți primele probe scrise ale examenului maturității, la Limba și literatura română, respectiv Matematică sau Istorie (proba obligatorie a profilului). Candidații se pregătesc acum pentru proba opțională în funcție de profil și specializare, pe care o vor susține miercuri, 22 iunie. Pentru a-și face o idee despre cum ar putea arăta subiectele de mâine la examenul de informatică, elevii pot consulta programa publicată de Ministerul Învățământului.

Programa informatică BAC 2022

Programa la informatică pentru examenul de bacalaureat 2022 a fost realizată conform prevederilor programei școlare în vigoare și publicată de Ministerul Educației în urmă cu aproximativ două luni.

În cadrul examenului național de bacalaureat, informatica are statutul de disciplină opțională, putând fi susținută în funcție de profilul și specializarea urmate.

Astfel, există două programe pentru bac la informatică: pentru specializările matematică-informatică și științe ale naturii.

Programa informatică BAC 2022 – mate-info

Variantele de subiecte pentru examenul național de bacalaureat 2022 evaluează competențele și conținuturile din prezenta programă la informatică, iar baremele de evaluare și de notare prevăd acordarea punctajelor pentru orice modalitate corectă de rezolvare a cerințelor.

Subiectele pentru examenul de bacalaureat au fost elaborate conform programei și nu au vizat un anumit manual.

Competențe de evaluat

  •  construirea algoritmilor corespunzători unor prelucrări elementare și reprezentarea lor în pseudocod și prin programe scrise în limbaj de programare (Pascal, C sau C++, la alegere);
  • analiza rezolvării unei probleme prin urmărirea evoluției valorilor variabilelor prelucrate de algoritmul corespunzător;
  • abstractizarea rezolvării prin construirea unor algoritmi echivalenți;
  • identificarea și utilizarea tipurilor de date predefinite specifice unui limbaj de programare;
  • definirea și utilizarea unor tipuri de date proprii; – identificarea și utilizarea operatorilor predefiniți elementari;
  • identificarea și utilizarea subprogramelor predefinite elementare;
  • identificarea și utilizarea regulilor sintactice specifice limbajului de programare studiat;
  • definirea și apelul unor subprograme proprii cu înțelegerea mecanismelor de transfer prin intermediul parametrilor;
  • identificarea proprietăților unor structuri de date necesare în rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului și utilizarea unor modele de memorare a acestora;
  • organizarea datelor ce intervin în rezolvarea unei probleme utilizând structuri de date adecvate;
  • organizarea etapelor de prelucrare ce formează un algoritm utilizând structuri de control și module de program;
  • folosirea unor metode sistematice de rezolvare pentru probleme de generare;
  • analiza unor algoritmi echivalenți de rezolvare a unei probleme în vederea alegerii algoritmului optim.
Programă bac informatică - mate-info
Programă bac informatică – mate-info
Programă bac informatică - mate-info
Programă bac informatică – mate-info

Conținuturi

1. Algoritmi

1.1. Noțiunea de algoritm, caracteristici

1.2. Date, variabile, expresii, operații

1.3. Structuri de bază: liniară, alternativă și repetitivă

1.4. Descrierea algoritmilor, reprezentare în pseudocod

2. Elementele de bază ale unui limbaj de programare (Pascal sau C, la alegere)

2.1. Vocabularul limbajului

2.2. Constante. Identificatori

2.3. Noțiunea de tip de dată. Operatori aritmetici, logici, relaționali

2.4. Definirea tipurilor de date

2.5. Variabile. Declararea variabilelor

2.1. Structura programelor. Comentarii

2.2. Expresii. Instrucțiunea de atribuire

2.3. Citirea /scrierea datelor

2.4. Structuri de control: instrucțiunea compusă, structuri alternative și repetitive

3. Subprograme predefinite

3.1. Subprograme. Mecanisme de transfer prin intermediul parametrilor

3.2. Proceduri și funcții predefinite

4. Tipuri structurate de date

4.1. Tipul tablou

4.2. Tipul șir de caractere: operatori, proceduri și funcții predefinite pentru: citire, afișare, concatenare, căutare, extragere, inserare, eliminare

4.3. Tipul înregistrare

5. Fișiere text

5.1. Fișiere text. Tipuri de acces

5.2. Proceduri și funcții predefinite pentru fișiere text

6. Algoritmi elementari

6.1. Probleme care operează asupra cifrelor unui număr

6.2. Divizibilitate. Numere prime. Algoritmul lui Euclid

6.3. Șirul lui Fibonacci

6.4. Determinare minim/maxim

6.5. Metode de ordonare: metoda bulelor, selecției

6.6. Interclasare

6.7. Metode de căutare: secvențială, binară

6.8. Analiza complexității unui algoritm considerând criteriile de eficiență durata de executare și spațiu de memorie utilizat

7. Subprograme definite de utilizator

7.1. Proceduri și funcții: declarare și apel, parametri formali și parametri efectivi, parametri transmiși prin valoare, parametri transmiși prin referință, variabile globale și variabile locale, domeniu de vizibilitate

7.2. Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme

8. Recursivitate

8.1. Proceduri și funcții recursive

9. Metoda backtracking

9.1. Probleme de generare

10. Generarea elementelor combinatoriale

10.1. Permutări, aranjamente, combinări

10.2. Produs cartezian, submulțimi

11. Grafuri

11.1. Grafuri neorientate: terminologie (nod/vârf, muchie, adiacență, incidență, grad, lanț, lanț elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parțial), proprietăți (conex, componentă conexă, graf complet), metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, liste de adiacență)

11.2. Arbori: terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, frați, nod terminal, frunză), metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacență, vector de „tați”)

Programa informatică BAC 2022 – științe ale naturii

Competențe de evaluat

  • construirea algoritmilor corespunzători unor prelucrări elementare și reprezentarea lor în pseudocod și prin programe scrise în limbaj de programare (Pascal, C sau C++, la alegere);
  • analiza rezolvării unei probleme prin urmărirea evoluției valorilor variabilelor prelucrate de algoritmul corespunzător;
  • abstractizarea rezolvării prin construirea unor algoritmi echivalenți;
  • identificarea și utilizarea tipurilor de date predefinite specifice unui limbaj de programare;
  • definirea și utilizarea unor tipuri de date proprii;
  • identificarea și utilizarea operatorilor predefiniți elementari;
  • identificarea și utilizarea subprogramelor predefinite elementare;
  • identificarea și utilizarea regulilor sintactice specifice limbajului de programare studiat;
  • identificarea proprietăților unor structuri de date necesare în rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului și utilizarea unor modele de memorare a acestora;
  • organizarea datelor ce intervin în rezolvarea unei probleme utilizând structuri de date adecvate;
  • organizarea etapelor de prelucrare ce formează un algoritm utilizând structuri de control;
  • analiza unor algoritmi echivalenți de rezolvare a unei probleme în vederea alegerii algoritmului optim.

Conținuturi

1. Algoritmi

1.1. Noțiunea de algoritm, caracteristici

1.2. Date, variabile, expresii, operații

1.3. Structuri de bază: liniară, alternativă și repetitivă

1.4. Descrierea algoritmilor, reprezentare în pseudocod

2. Elementele de bază ale unui limbaj de programare (Pascal sau C, la alegere)

2.1. Vocabularul limbajului

2.2. Constante. Identificatori

2.3. Noțiunea de tip de dată. Operatori aritmetici, logici, relaționali

2.4. Definirea tipurilor de date

2.5. Variabile. Declararea variabilelor

2.6. Structura programelor. Comentarii

2.7. Expresii. Instrucțiunea de atribuire

2.8. Citirea/scrierea datelor

2.9. Structuri de control: instrucțiunea compusă, structuri alternative și repetitive

3. Subprograme predefinite

3.1. Subprograme. Mecanisme de transfer prin intermediul parametrilor

3.2. Proceduri și funcții predefinite

4. Tipuri structurate de date

4.1. Tipul tablou – tablouri unidimensionale

5. Fișiere text

5.1. Fișiere text. Tipuri de acces 5.2. Proceduri și funcții predefinite pentru fișiere text

6. Algoritmi elementari

6.1. Probleme care operează asupra cifrelor unui număr

6.2. Divizibilitate. Numere prime. Algoritmul lui Euclid

6.3. Șirul lui Fibonacci

6.4. Determinare minim/ maxim

6.5. Metode de ordonare: metoda bulelor, selecției

6.6. Interclasare

6.7. Metode de căutare: secvențială, binară

6.8. Analiza complexității unui algoritm considerând criteriile de eficiență durata de executare și spațiu de memorie utilizat

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
9 0 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *