„Vocea României”, show care se difuzează în fiecare vineri seara la Pro Tv, a demonstrat încă din 2011, de la lansare, că este un format de maximă audiență. Deși lumea își imaginează că în spatele emisiunii se află o întreagă „armată” de oameni, Radu Croitoru, producător de conținut „Vocea României”, a povestit în exclusivitate pentru EGO.ro că lucrurile nu stau chiar așa și că secretul constă doar în modul profesionist cu care lucrează colegii lui. Despre zvonurile cum că trustul Pro ar fi pierdut licența show-ului, la un moment dat, cât de mult durează filmările, dar mai ales ce implică o astfel de emisiune, ne povestește chiar Radu Croitoru.
EGO.ro: Înainte de toate, ne interesează cât de numeroasă este echipa care se află în spatele unui proiect de asemenea anvergură?
Radu Croitoru: La „Vocea României” nu contează atât de mult numărul oamenilor din echipă, cât dedicarea de care dau dovadă acești oameni. Nu aș putea spune că echipa este una numeroasă, însă aș vrea să se știe că rareori am avut ocazia să lucrez într-un mediu atât de profesionist, dedicat și cu un know how (n.r. a ști cum) de acest nivel.
Care este rolul dumneavoastră în acest proiect?
Eu sunt producătorul de conținut al show-ului. Rol care începe de la startul castingului pentru concurenți, continuă pe parcursul filmărilor, în relația directă cu antrenorii și concurenții și, ulterior, în montaj și emisiile live. Pentru orice content producer, „Vocea României” este perla coroanei, indiferent ce a făcut înainte în entertainment (nr. divertisment).
Din punct de vedere logistic și conținut, ce implică realizarea unui astfel de show?
„Vocea României” este o navă spațială în care fiecare departament are un rol esențial de la decolare și până la aterizare. Conținutul este mereu factorul fascinant în televiziune. Este ca la un joc de cărți. Îți pică în mână niște cărți și trebuie să faci cumva să câștigi partida. Indiferent dacă ai cărți bune sau nu. Pe de altă parte, întotdeauna există o luptă între intenția de a inova, de a inventa ceva nou, și intuirea nevoilor publicului care este mereu pretențios, greu de câștigat și îngrozitor de ușor de pierdut.
Estimativ, cât de mult se muncește pentru cele trei ore pe care le vedem noi pe micul ecran? Sunt zile în care se stă și până dimineața la filmări?
Dacă veți găsi pe cineva care poate estima cât se lucrează pentru un show mare, vă rog să îmi faceți cunoștință cu acea persoană. Da, se filmează mult, dar vine acel moment când totul se așază, când tot efortul echipei este răsplătit.
„Vocea României” este o franciză care presupun că se actualizează în fiecare an. Dat fiind faptul că a fost o pauză de doi ani între sezoane s-a vehiculat că ați pierdut dreptul de a difuza show-ul. Cum stă, de fapt, toată treaba asta cu franciza?
Franciza este cadrul general în care se desfășoară un anume show. Sunt zeci, sute de francize care au rigori ce trebuie respectate. Diferența o face, din nou, contentul. Contentul românesc, contentul dedicat publicului din fiecare țară care trebuie adaptat culturii respective. Cât privește bârfele legate de pierderea licenței, să le lăsăm la capitolul bârfe. După cum vedeți, „Vocea României” există și performează la Pro Tv.
Cât durează, de fapt, filmările și pregătirile pentru „Vocea României”? Cu cât timp se pregătește înainte de a fi difuzat pe TV?
„Vocea României” începe în ianuarie și se termină în decembrie. Se lucrează un an și, de aceea, răsplata unui succes la un asemenea nivel este atât de binevenită.
Personal, care este partea preferată a show-ului: castingul, audițiile pe nevăzute, confruntările sau finala?
Nu există nicio etapă ușoară. Și nu există nicio etapă independentă. Dacă nu iese castingul, se prăbușesc audițiile pe nevăzute. Dacă nu există voci puternice în blind-uri (n.r. audiții pe nevăzute), nu are cine să „se bată” în etapele următoare. Prin urmare, fiecare etapă este un challenge (nr. provocare) puternic care asigură succesul următoarei. Fascinant.
Pe final, vreau să îmi spuneți dacă, în culise, faceți pariuri cu privire la câștigător.
Facem pariuri și trăim „Vocea României” la fel de intens ca oamenii de acasă. Uneori chiar mai intens pentru că ne atașăm de concurenții cu care petrecem foarte mult timp. „Vocea României” nu lasă pe nimeni indiferent. Așa cum spuneam mai devreme, show-ul este perla coroanei și pentru noi și pentru public.