Obținerea permisului de conducere în Uniunea Europeană ar putea fi schimbată în viitorul apropiat. Una dintre cele mai importante modificări ar fi o posibilă interdicție de a conduce pe timp de noapte pentru o anumită categorie de șoferi. Dacă proiectul va fi adoptat, măsura ar urma să fie implementată în toate statele membre ale UE, inclusiv România!
Actualul proiect de lege ar viza în special șoferii începători și vârstnici. Uniunea Europeană trebuie să stabilească până la finalul lunii martie ce directive noi va avea obținerea permisului de conducere, dar și cine va mai avea voie să conducă pe timp de noapte. Principalul scop al noului regulament este reducerea numărului de accidente rutiere fatale. Din nefericire, accidentele mortale petrecute noaptea sunt în creștere.
Atât Parlamentul European, cât și statele membre trebuie să analizeze noua lege cu mare atenție, înainte de a lua o decizie finală. În prezent, proiectul prevede o limită de viteză de 90 de kilometri pe oră pentru cei care iau permisul.
Dacă legea va intra în vigoare, noii șoferi trebuie să se aștepte la reguli mai stricte pentru permisul de conducere. De asemenea, dacă aceștia vor depăși vizita prea des, le va fi confiscat și permisul de conducere.
Conform Oficiului Federal de Statistică (Destasis), 2.788 de persoane au murit în accidente de circulație numai în Germania în anul 2022, iar numărul celor răniți a ajuns la 361.134 de persoane.
Uniunea Europeană precizează faptul că cele mai multe accidente sunt produse de șoferi începători. Astfel, cei care își iau permisul vor avea o limită specială de viteză în afara orașului. Mai exact, vor avea voie să circule doar cu maximum 90 km/h pe autostrăzi. Totodată, șoferii începători ar putea să aibă interzis să mai conducă pe timpul nopții.
„Statele membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 a.m.”, se arată în noul proiect.
În plus, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor de conducere. Așadar, UE vrea să se introducă un nou permis de conducere clasa B+ pentru mașinile grele de la 1,8 tone. Mai mult de atât, șoferii care doresc să conducă SUV-uri sau mașini electrice trebuie să obțină un permis suplimentar.
Și seniorii vor avea de suferit, pentru că permisele lor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor. Până în prezent, proiectul nu a fost adoptat, ci se află în dezbatere în Parlament. Majoritatea germanilor au votat în favoarea introducerii testelor de aptitudini de conducere.
Citește și: În cât timp se eliberează numerele de înmatriculare în 2023. Ce trebuie să știe toți șoferii români