Toate supermarketurile au o serie de produse care, deși sunt disponibile pe raftul corespunzător din magazin, este posibil să le trecem cu vederea și să le vedem mai bine atunci când ajungem la casa de marcat pentru a plăti și le vedem afișate acolo. Este un truc neștiut al supermarket-urilor din cauza căruia clienții cheltuiesc mai mulți bani.
Creșterea prețurilor în toate supermarketurile îi face pe consumatori să se uite cu atenție la listele de cumpărături. Cu toate acestea, faptul de a merge într-o unitate aprovizionată cu tot felul de produse poate face să ajungem să cumpărăm lucruri pe care nici măcar nu le aveam în minte. Și, mai ales, pericolul vine atunci când ajungem la casa de marcat pentru a plăti. Aici este momentul în care ne „lovim” de trucul pe care supermarketurile îl aplică și care este comun tuturor acestora.
Despre ce este vorba? Ei bine, are de-a face cu psihologia clienților. La casa de marcat sunt plasate produsele la care aproape nimeni nu se gândește în general sau care nu se află pe lista de cumpărături, dar pe care, în cele din urmă, ajungem să le cumpărăm întotdeauna, scrie okdiario.com.
Citește și – Ce conțin de fapt bomboanele de ciocolată din supermarketuri. Adevăratele ingrediente, specialiștii au întocmit lista
De exemplu, ori de câte ori ajungi la casele de marcat, acestea au întotdeauna mici vitrine pline de gumă de mestecat, dulciuri și baterii. Ceva ce nu este esențial în cumpărăturile noastre, dar pe care ajungem mereu să le luăm.
Și toate acestea pentru că, așa cum spunem noi, psihologia este aplicată. Supermarketurile știu că acestea sunt produse la care aproape nimeni nu se gândește, dar doar uitându-ne la ele, creierul nostru reacționează și ne face să ne gândim sau să ne amintim că poate ar fi o idee bună să cumpărăm baterii în caz că se termină telecomanda sau, de ce nu, să cumpărăm niște gumă de mestecat pe care să o mestecăm până ajungem acasă.
Un truc care, așa cum am spus, este destul de comun în toate supermarketuril. Este folosit și atunci când se dorește să se vândă ceva care este în promoție sau să se termine cu stocul unui articol care urmează să fie retras. Din acest motiv, este, de asemenea, ușor de văzut uneori cum o anumită ciocolată a fost plasată într-unul dintre aceste display-uri la casele de marcat.