Viză de flotant 2023. Cum se obține și pe ce perioadă, ce acte sunt necesare

Menţiunea de stabilire a reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an.
Viză de flotant 2023. Cum se obține și pe ce perioadă, ce acte sunt necesare

Viza de flotant se referă la reşedinţa unei persoane fizice, acolo unde aceasta declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu. Un lucru important este acela că reședința se înscrie în actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuiește peste 15 zile la adresa la care are locuința secundară. Dacă vreți să faceți o viză de flotant este necesar să știți de ce acte aveți nevoie și care este procesul.

Cum se face viza de flotant pas cu pas

Menţiunea de stabilire a reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an. De asemenea, are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.

Acte necesare

Pentru înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei în actul de identitate, persoana interesată se adresează serviciului public comunitar de evidenţă. Cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei, la care anexează următoarele documente:

Dovada adresei de domiciliu se face cu unul din următoarele documente:

Extrasul de carte funciară – cu termen de valabilitate 30 zile. Extrasul CF poate fi:

– extrasul electronic însoțit de certificatul de conformitate dacă este solicitat prin biroul notarului public
– extrasul on-line obținut de către cetățean
– extrasul solicitat de la OCPI cu semnătura și ștampila în original;

Viză de flotant 2023

Autorizaţia de construire a unui imobil tip locuinţă. în cazul în care imobilul nu a fost dat în folosinţă, se vor efectua verificări în teren de către poliţistul de ordine publică;

Citește și: În cât timp se eliberează, actele necesare si ce amenzi risca proprietarii care nu respectă legea

Contractul de construire (pentru locuinţele edificate înainte de anul 1990) însoţit de procesul verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară

Titlul de proprietate;

Adeverinţa eliberată de primării, din care să rezulte că solicitantul figurează în registrul agricol ca titular al unui imobil tip locuință şi teren – cu termen de valabilitate 30 zile, potrivit ego.

Citește și: Cine rămâne în casă după divorț. Ce prevede Codul civil

Contractul de închiriere (locaţiune):

– din fondul locativ de stat;
– proprietate a unei persoane fizice – înregistrat la administraţia financiară;
– proprietatea unei persoane juridice – dacă sunt mai mulţi asociaţi (acţionari) este necesar acordul dat de adunarea generală a asociaţilor sau de consiliul de administraţie;

Contractul de închiriere – accesoriu al contractului de muncă şi adeverinţa care atestă faptul că solicitantul mai este angajat;

Declaraţia de primire în spaţiu, însoţită de actul legal din care rezultă că persoana care face declaraţia este proprietara spaţiului de locuit. declaraţia poate fi dată în faţa lucrătorului de evidenţă sau notarului. pentru mediul rural se poate da şi în faţa poliţistului de la postul de poliţie care va semna şi aplica ştampila.

Citește și: Socrii mei vor să-mi ia copiii. Am rămas văduvă de doi ani și acum, ei mă dau afară din casă, dar vor să le las lor copiii

Contractul de vânzare-cumpărare, autentificat, al unui imobil tip locuinţă;

Contract de donaţie, autentificat, al unui imobil tip locuinţă;

Contractul de vânzare-cumpărare sau contractul de donaţie cu clauză de abitaţie, uz sau uzufruct viager

pentru un imobil tip locuinţă – caz în care este necesar acordul persoanei care deţine clauza;

Contract de schimb de locuinţă – autentificat;

Contractul de partaj voluntar – autentificat;

Contract de întreţinere sau contract de rentă viageră – autentificat;

Certificatul de moştenitor;

Hotărâri judecătoreşti – definitive;

Înscrierea reședinței în actul de identitate se face la cererea persoanei care locuieşte mai mult de 15 zile la adrsă diferită. Pentru obținerea vizei de flotant, trebuie să completaţi cererea pentru stabilirea reşedinţei şi să o depuneţi la Serviciul de Evidență a Populației.

Rămâi la curent cu ultimele materiale exclusive și noutăți despre tot ce te interesează, pe Canalul nostru de WhatsApp!

Urmăriți EGO.ro și pe
Imagini de la nunta Monicăi Bîrlădeanu cu Valeriu Gheorghiță
1 2 note
Ți plăcut articolul? Dă și tu o notă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *